Werken in de regio Heerlen

Vind hier de vacature die bij je past

zoeken

Vacatures zoeken

Vacature: Klantcontact Specialist

Werkgever:HEEMwonen
Plaats:Kerkrade

We zijn op zoek naar twee gedreven specialisten in klantcontact voor het team Service & Advies (2 x 24 uur per week). Team Service & Advies is op jaarbasis verantwoordelijk voor zo’n 100.000 contact momenten met onze bewoners. Als je dus ergens het verschil kunt maken dan is het bij ons! Op deze pagina lees je meer over deze vacature.

Over ons

Wij zijn HEEMwonen, een woningcorporatie die voor een thuis zorgt voor zo’n 10.000 huishoudens in Kerkrade en Landgraaf. Bij HEEMwonen voelen we ons verantwoordelijk voor sterke, gevarieerde buurten waar bewoners zich thuis voelen. HEEMwonen is een ambitieuze organisatie met ca 120 medewerkers, korte lijnen en een informele werksfeer. Met onze collega’s, partners en bewoners zetten we in op een duidelijke visie, namelijk Samen Buurtmaken. Deze koers laat zien wie we zijn en waar we voor staan. Het geeft richting aan hoe wij ons werk uitvoeren en waar we op aangesproken kunnen worden. Wij geloven in de kracht van samen en nét even anders. Door dwars te denken en fris te kijken, verleggen we grenzen en zetten we iedereen in zijn kracht. We durven onszelf en anderen uit te dagen, kleuren zo nu en dan buiten de lijntjes en gaan voor een positieve impact. Vanuit deze gedachte inspireren we de wereld om ons heen om in regie te zijn én mee te doen. En meedoen, dat kun jij ook!

Over de functie en ons team

Het team Service & Advies (S&A) is het visitekaartje van HEEMwonen. Elk jaar zijn wij verantwoordelijk voor ongeveer 100.000 contactmomenten met onze bewoners, partners en leveranciers. Samen Buurtmaken begint met het eerste contact. Dan maken we onze beloften meteen waar. De meeste contacten verlopen via de telefoon, maar ook zien we dagelijks tientallen bezoekers aan de balie verschijnen, komen er vragen per e-mail binnen en via de website. Zoveel als mogelijk worden die vragen door team S&A direct beantwoord.

  • Het team Service & Advies (S&A) bestaat, behalve uit 16 medewerkers Service & Advies, drie coördinatoren (die vooral gericht zijn op de kwaliteit van onze werkprocessen) en een medewerker Woonservice. Het team wordt aangestuurd door een teamleider.
  • Telefonie en baliewerk vormen het grootste deel van je werk. Oftewel: het rechtstreekse contact met onze klanten, de bewoners. Je moet ervan houden om als een tijger je tanden in de vragen van onze bewoners te zetten en niet los te laten totdat hun kwestie goed is opgelost. Hier moet je een warm hart voor hebben en energie van krijgen want niet elk gesprek verloopt even makkelijk, integendeel. Onze doelgroep heeft in veel gevallen echt hulp nodig. Jij hebt er plezier in om dan zelfs de stroeve gesprekken in een goed, rustig vaarwater te krijgen. Daarin kun je je onderscheiden. Een olifantenhuid is in elk geval geen overbodige luxe, mits je die combineert met de vriendelijkheid en emotionele intelligentie van diezelfde olifant.\
  • We hebben ons grote team S&A opgesplitst in subteams: service/balie en NPO (Niet Planmatig Onderhoud, oftewel de reparatieverzoeken). Elk van deze subteams vraagt om een eigen specialisme. Jij krijgt alle ruimte om je in één van die subteams te ontwikkelen tot vakman/-vrouw. Bij Service en de balie gaat het om de meer algemene vragen en bij NPO gaat het echt om technische vragen, zoals reparaties.
  • Er zijn zoals aangegeven dus twee vacatures. Voor één van die functies (bij NPO) is een technische achtergrond een flinke pré. Dit hoeft niet per sé te blijken uit een diploma. Ervaring weegt minstens even zwaar.

Jouw werkweek

We nemen je in gedachten eens even mee, in hoe een werkweek eruit kan zien. Het is maandag. Traditioneel de drukste dag voor het team S&A. In de ochtend sta je onze bewoners telefonisch te woord en help je hen met de meest uiteenlopende vragen over bijvoorbeeld een nieuwe woning, een huurachterstand of een reparatieverzoek. Want in het weekend heeft het flink geregend en nu is er een lekkage ontstaan. De bewoner is ontzettend blij dat jij, als eerste schakel in het proces, al meteen goed hebt kunnen helpen. Voor de bewoner een zorg minder, voor jou een betekenisvol begin van de week.

Na een ontspannen lunchpauze, waarin het weekend nog eens wordt doorgenomen met een paar collega’s, ga je in de middag aan de balie zitten waar je alle bezoekers ontvangt en helpt. Je bent het visitekaartje van HEEMwonen en je ziet in elk contact met de bewoner een kans om hem/haar van dienst te zijn. Ondertussen overzie je, als een buizerd, te midden van de hectiek het hele werkproces en schakel je snel en soepel met interne collega’s. Tussen de bezoekjes door ben je bezig met verschillende administratieve taken, zoals de ingekomen post en huuropzeggingen. Allemaal in het belang van onze bewoners. En aan het einde van je werkdag werk je nog een aantal mails weg. Je verheugt je op morgen, want dan mag je aan de slag met een leuk project.

De rest van je (parttime) werkweek staat ook helemaal in het teken van klantgerichtheid en dienstverlening. Dat is je vak. Jij zorgt ervoor dat bewoners zich in de contacten met HEEMwonen net zo thuis voelen als in hun eigen woning.

Jouw sleutel tot succes: onze beloften

  • Dwars denken en fris kijken; Wij hebben de ambitie om een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening te bieden en willen van onze bewoners fans van HEEMwonen maken. Dit vraagt elke dag een kunststukje in klantgerichtheid. Klantgerichtheid, gedrevenheid en uitstekende sociale vaardigheden zijn drie cruciale competenties.
  • Je hebt een hart voor de bewoner; Je hebt hart voor de bewoner, in woord en daad. Je bent altijd op zoek naar de beste oplossing en laat gedrag zien waar je collega’s een voorbeeld aan nemen.
  • Op ons kun je bouwen; Op jou kunnen niet alleen bewoners bouwen, maar ook interne collega’s en externe ketenpartners. Afspraak is afspraak, dat is voor jou een uitgangspunt bij alles wat je doet.
  • Talent gedreven bereiken we meer; Je beschikt over minimaal MBO 4 werk- en denkniveau. Je hebt ervaring in telefonie en klantenservice. Een technische achtergrond, of affiniteit met bouwkunde, is een pré. We zoeken iemand die rust en stabiliteit gaat brengen in één van de subteams. We hechten daarom ook veel waarde aan de nodige levens- en/of werkervaring. Als je inzetbaar bent op maandagen, woensdagen en/of vrijdagen is dat ook een pré.
  • We bouwen bruggen; Je bent de sociale spin in het web en kunt goed samenwerken met zowel interne collega’s als externe ketenpartners.
Wat bieden we jou
  • Een afwisselende functie met veel ruimte voor eigen initiatief en inbreng. Elke dag een beetje beter worden in je vak.
  • Een fijne werksfeer met leuke collega’s die een stap extra zetten om elkaar én onze bewoners vooruit te helpen.
  • Een functie voor 24 uur per week op basis van een jaarcontract met uitzicht op een vaste overeenkomst.
  • Wij stellen een laptop en headset voor je beschikbaar.
  • Een ambitieuze, informele organisatie met een stevige basis die continu wil leren en verbeteren.
  • Een loopbaanbudget dat is bedoeld voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. We bieden volop mogelijkheden voor ontwikkeling en opleiding. Dit kan door het volgen van opleiding of learning on the job.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring word je ingeschaald conform de cao-woondiensten in functieschaal (F). Je salaris ligt tussen de € 3.114 en € 3.892 bij een fulltime aanstelling van 36 uur per week.
Word jij de buurtmaker die ons komt versterken?

Als je na het lezen van de bovenstaande punten de uitdaging aan durft te gaan dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren!

Stuur ons uiterlijk vrijdag 10 mei a.s. jouw motivatie met CV en laat ons weten waarom jij de buurtmaker bent die ons team komt versterken. De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gesprekken die plaats zullen vinden op de Markt 52 in Kerkrade.

Op 21 en 22 mei a.s. staan de eerste gesprekken in de ochtend gepland en op 27 mei vindt de tweede gespreksronde plaats. Het arbeidsvoorwaardengesprek wordt heel kort daarna ingepland, vóór het einde van de maand mei.

De selectiegesprekken zullen 45-60 minuten duren en na afloop is er de gelegenheid om nog even sfeer te proeven op de afdeling, zodat je een nog beter beeld krijgt van ons werk. Hou dus in elk geval rekening met zo’n anderhalf uur in totaal. Enthousiast? Vul dan onderstaand formulier in of stuur je sollicitatie naar HRM, e-mail hrm@heemwonen.nl